18.9.2012

Todistettavasti hullu?

Sain eilen lääkärin tekemän B-lausunnon nähtäväkseni. Olin saanut uuden diagnoosin muiden jatkoksi. Määrittelemätön persoonallisuushäiriö (traumaperäinen). Ajattelin heti, että nyt olen virallisesti hullu. Masennus, paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö ei ole yhtään niin paha (ei ainakaan kuulosta) kuin persoonallisuushäiriö! 
Tänään olin taas ahdistus-ryhmässä ja kerroin tästä diagnoosista, sillä se todellakin ahdistaa minua. En edes kunnolla tiedä mikä persoonallisuushäiriö on. Omahoitaja ei ottanut juurikaan kantaa koko juttuun. Miksi kaikki tieto täytyy aina kaivaa kamalalla vaivalla?! Olisi nimittäin mukavaa tietää miten lääkäri päätyi tuollaiseen, minulle uuteen diagnoosiin. Mahtaako se että tällä lausunnolla haen traumaterapiaa, kuntoutustukea ja työvalmennusta Kelalta vaikuttaa asiaan...??
Myös toinenkin asia oli muuttunut. Tähän asti olen sairastanut toistuvan masennuksen keskivaikeaa masennusjaksoa, mutta nyt masennut oli vaikea-asteista. On totta, että olen huonommassa kunnossa, mutta olenko tosiaan niin huonona? Taidan elää jossain oman pääni sisällä enkä tajua ulkomaailmasta mitään.


Voi väsymys! Ryhmän jälkeen olen koko loppupäivän ihan koomassa. Terkisi mieli vaan käpertyä peiton alle ja nuuuuukkuaaaaa. Ehkä lukea jotain kirjaa, että saan ajatukset muualle ryhmän keskusteluista. "Pötkö" kömpii mahan pääle nukkumaan. Se antaa ottaa itsensä kainaloon ja niin me yleensä otetaan päikkäreitä. Päät vierekkäin samalla tyynyllä. Tuo otus on vasta 7kk:ta vanha ja lievästi eroahdistusta poteva. Kun lähden kotoa se jää haukkumaan ja saattaa jatkaa 5min. mutta sen jälkeen se käy nukkumaan nätisti. Asumme kerrostalossa ja sain jo kuulla seinänaapurilta, että toinen samassa kerroksessa asuva mamma oli valittanut hänelle koiran haukkumisesta. Jumasviidu! En jaksa noita vanhoja akkoja joilla ei ole enää muuta tekemistä kuin valittaa kaikesta mitä keksii! Ei kukaan uskalla päin naamaa tulla sanomaan mitään, mutta sitten pihalla juorutaan porukassa. Soittaisi vaan isännöitsijälle niin se tikahtuisi nauruun. Koira haukkuu muutaman kerran viikossa keskellä päivää...JUUUUST! Onneksi en ole nähnyt sitä matamia muutamaan viikkoon rapussa tai pihalla.
Ei ole "pötkö", mutta ihan on saman näköinen. 



2 kommenttia:

  1. älä välitä diagnoosistasi, minulla on muutamia ystäviä samalla diagnoosilla ja ihan terveitä ne on, ei siis mitenkään "hulluja". Heillä myös sama vaikea masennus, kulkevat kuulemma käsi kädessä. Jos nuistan oikein, niin käypäs ahjos.net - sivustolla, siellä on muistaakseni selitetty kaikki määritelmät, ainakin sieltä löytyy listattuna kaikki F,-Z - ja muut listat. Siellä on myös W- lista! (puusta pudonneet), voit katsoa mistä puusta olet pudonnut, minä tulla tupsahdin alas sypressistä. Paljon asiallista tietoa ja asiallisia linkkejä. Ota yhteyttä vaikkapa kommenttilaatikkooni jos et löydä eli olen muistanut väärin osoitteen, se on kyyllä mulla jossain tallessa. Terkkuja Pötkölle! blogini osoite on peppone12.blogit.fi ja löytyy blogilistalta tai googlesta nimellä Tavan elämää

    VastaaPoista